Rezultatele campaniei de informare „Cultura unește comunitatea”

Asociatia Timisoara Capitala Culturala Europeana > Noutăţi > Comunicate de presă > Rezultatele campaniei de informare „Cultura unește comunitatea”

IMG_8121Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană, cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara, a derulat în perioada 15 ianuarie – 31 martie 2014, o campanie de informare a publicului cu privire la etapele pregătirii candidaturii Timișoarei la titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021. Cele două obiective majore ale campaniei au fost: informarea și mobilizarea comunităţii, pentru a susţine și a se implica în proiect.

Au fost pregătite sute de afișe pentru a fi distribuite în oraș, mii de materiale informative (broșuri și pliante) în română, engleză, germană, maghiară și sârbă, autocolante care ilustrează 5 dintre premierele Timișoarei și materiale promoţionale pentru susţinătorii candidaturii (tricouri și căni).

Până la finalul campaniei peste 130.000 de persoane au beneficiat de informaţiile transmise în cadrul campaniei de informare, având în vedere că:
• Aproximativ 100.000 de persoane au văzut afișele în mijloacele de transport în comun ale RATT
• Câteva mii de persoane au văzut afișele de mari dimensiuni distribuite în reţeaua de aviziere a ADP
• În alte aproximativ 50 de instituţii care au activitate cu public numeros (de ordinul miilor) au fost puse alte afișe
• Peste 8000 de persoane, reprezentând public al muzeelor, teatrelor, Filarmonicii și Operei, au primit pliante și broșuri
• Peste 3.000 de studenţi au primit pliante și recomandarea de a transmite informaţiile prietenilor și familiilor
• Aproximativ 3.700 de elevi și 570 de cadre didactice au primit materiale informative
• Peste 250 de persoane au vizitat biroul Asociaţiei, iar unele au solicitat întâlniri de grup pentru informare privind candidatura Timișoarei și posibilităţile de implicare în proiect.
Informarea privind candidatura s-a realizat și în mediul online prin site-ul proiectului www.timisoara2021.ro, pe care a fost integrat un microsite al campaniei, și pe pagina de Facebook a proiectului. Media lunară a vizualizărilor pe site a crescut de la 2500 în 2013 la 4100 de vizualizări lunare în 2014.

Pagina de Facebook a proiectului Timișoara 2021 avea la începutul campaniei aproximativ 120 de fani, iar la finalul acesteia avea peste 26.600 de fani, cifră care este în creștere cu câteva zeci de fani pe zi.

În ceea ce privește mobilizarea comunităţii, campania a beneficiat de sprijinul a: 17 școli generale și licee, 5 universităţi, 17 instituţii publice administrative și de cultură, 10 clinici spitalicești, aproape 90 de baruri, cafenele, restaurante, pensiuni și hoteluri, peste 20 de organizaţii și cluburi care au decis să promoveze candidatura local, naţional și internaţional.

Tot ca rezultat al mobilizării, în echipa de voluntari a proiectului sunt înscrise acum aproape 60 de persoane, faţă de 11 la finalul anului 2013. Voluntarii s-au implicat în activităţile de diseminare și promovare.

Campania de informare s-a încheiat prin concursul de fotografie Timișoara mea – Locuri, oameni, momente, organizat în colaborare cu pictorul Mateaș Marius Bolza și Universitatea de Vest din Timișoara, Facultatea de Arte și Design, care au donat premiile (o pictură în ulei și, respectiv, o lucrare de ceramică). Au mai colaborat scriitorul Petru Ilieșu, Uniunea Artiștilor Plastici, Filiala Timișoara și Asociaţia Timișoreană de Fotografie. Premiile s-au oferit pentru două teme diferite: evidenţierea bogăţiei arhitecturale a orașului și ilustrarea ideii de Open Art City. Câștigătorii premiilor sunt: Zita Tufariu – Premiul pentru Cea mai sugestivă fotografie privind bogăţia arhitecturală a Timișoarei, și Mihai Petru Mărghitaș – Premiul pentru Fotografia care exprimă cel mai bine idea de Timișoara – Open Art City. Juriul a acordat și menţiuni: la categoria bogăţie arhitecturală – Gratziela Ciortuz și Koppany Darida, la categoria Open Art City – Loredana Luca și Zita Tufariu.

Asociaţia continuă în 2014 activităţile de pregătire a candidaturii care constau în: elaborarea conceptului și a logo-ului candidaturii, organizare de consultări publice locale. Publicul va fi în continuare informat și implicat în activităţi specifice acestei etape.