Clarificarea confuziilor cu privire la campania de comunicare Cultura unește comunitatea anunţată în 8 ianuarie

Asociatia Timisoara Capitala Culturala Europeana > Noutăţi > Clarificarea confuziilor cu privire la campania de comunicare Cultura unește comunitatea anunţată în 8 ianuarie
Fără categorie / 14 ianuarie 2014 / Posted by Iozefina Tudor

Ca urmare a reacţiilor cu privire la semnificaţia și obiectivele campaniei de comunicare Cultura unește comunitatea, Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană face următoarele precizări:

• Pentru activităţile premergătoare elaborării dosarului de candidatură a Timișoarei pentru titlul Capitală Culturală Europeană în 2021 au fost invitaţi și solicitaţi să se implice membrii Asociaţiei, precum și alte entităţi care, din analizele făcute, au calitatea de parte interesată pentru acest proiect. Așadar, reprezentanţi din universităţi, din rândul autorităţilor, ai mediului de afaceri, ai mediului cultural, jurnaliști fac parte din grupurile de lucru implicate în elaborarea dosarului de candidatură, iar numărul acestora va crește.

• Avem o colaborare constantă și foarte bună cu Universitatea de Vest din Timișoara, al cărei rector – prof.univ.dr. Marilen Pirtea, a desemnat deja mai mulţi specialiști în diverse domenii pentru a participa la întâlnirile de lucru organizate pentru elaborarea conceptului candidaturii (un proces care va continua și anul acesta). De altfel, Asociaţia a încheiat și un contract cu Universitatea de Vest, în valoare de 19.000 de lei, pentru realizarea Studiului sociologic privind impactul public al candidaturii Municipiului Timișoara pentru titlul de Capitală Culturală Europeană. Acest studiu a fost prezentat publicului în conferinţa de presă pe care Asociaţia, împreună cu Primăria Municipiului Timișoara, a organizat-o în 8 ianuarie 2014.

Referitor la semnificaţia campaniei de comunicare Cultura unește comunitatea și obiectivele acesteia, revenim cu următoarele menţiuni:

• Campania de comunicare urmărește informarea corectă a publicului timișorean cu privire la implicaţiile pe care candidatura Timișoarei le aduce în interiorul comunităţii: resursele necesare, modul de organizare, dimensiunea proiectului – este un program european, nu este unul naţional sau local – și rigorile pe care va trebui să le respectăm, calendarul acestui program european, modul în care fiecare cetăţean sau entitate se pot implica.

• Această campanie de comunicare NU lansează candidatura orașului, NU lansează logo-ul candidaturii, NU lansează brandul orașului și NU lansează un concept de candidatură. Acestea vor fi etape ulterioare, pe care Asociaţia, împreună cu alte instituţii urmează să le dezvolte pe parcursul acestui an.

• Referirile la campania de candidatură și identitatea/ brandul orașului se fac impropriu în această etapă. O campanie de candidatură, presupune existenţa unui concept, al unui logo/ brand și a unui slogan unic. Pentru Timișoara, acestea vor fi etape ulterioare campanei de comunicare. Pentru a corecta astfel de confuzii, am considerat că este necesară o campanie de informare (materialele ce vor fi distribuite în această campanie vor răspunde multor întrebări și vor corecta informaţiile interpretate sau transmise greșit până acum).

• În materialele de informare, în prezentarea campaniei de comunicare Cultura unește comunitatea de pe site-ul timisoara2021.ro, precum și în conferinţa de presă s-a evidenţiat faptul că Timișoara urmează să elaboreze un concept de candidatură, respectiv un logo și o grafică a candidaturii în perioada următoare (2014-2015), în funcţie de rezultatele din cadrul întâlnirilor grupurilor de lucru din care fac parte deja reprezentanţi ai mediului universitar timișorean.

• Prezenta campanie de comunicare este realizată în colaborare cu echipa studioului de design X3 care are același statut de membru al Asociaţiei, plătitor de cotizaţie, precum Universitatea de Vest.

Le transmitem pe această cale tuturor celor care vor să afle mai multe informaţii despre proiectul Timișoara 2021 și despre activităţile pe care Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană le derulează în această direcţie să acceseze informaţiile de pe site-ul timisoara2021.ro sau să adreseze întrebări clarificatoare Asociaţiei.

Comunicat de presă

Timișoara pe hartă

Susţine proiectul