Începem campania de informare „Cultura unește comunitatea”

Asociatia Timisoara Capitala Culturala Europeana > Noutăţi > Timișoara > Timișoara Capitala Europeană a Culturii > Începem campania de informare „Cultura unește comunitatea”

Simona Neumann director executiv TCCE (7)Conform Studiului sociologic privind impactul public al candidaturii Municipiului Timișoara pentru titlul de Capitală Culturală Europeană realizat de Universitatea de Vest din Timișoara, în colaborare cu Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană,

68,2% dintre timișoreni știu că Timișoara candidează pentru titlul de Capitală Culturală Europeană în 2021;
55% dintre timișoreni sunt, conform aceleași surse, disponibili să fie voluntari pentru ca Timișoara să câștige competiţia.
Studiul mai spune că:
93,8% dintre timișoreni consideră că activităţile culturale sunt importante pentru bunăstarea unui oraș;
79,5% dintre timișoreni consideră că cele mai importante evenimente din 2013 au fost concertele și festivalurile;
79,2% dintre timișoreni sunt mulţumiţi de promovarea evenimentelor culturale;
• principala sursă de informare cu privire la candidatura orașului o reprezintă canalele mass-media tipărite, online și de televiziune (58%) și internetul (43,6%).

Pentru a veni în întâmpinarea timișorenilor cu informaţii privind candidatura pentru titlul de Capitală Culturală Europeană și pentru a-i stimula să se implice direct în acest proiect, Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană derulează în perioada 15 ianuarie – 31 martie 2014, cu sprijinul Primăriei Municipiului Timișoara, Campania de Comunicare “Cultura unește comunitatea”.

Prin intermediul câtorva mii de materiale de informare și promovare (broșuri, pliante, afișe distribuite în sute de puncte din oraș, materiale informative distribuite în zeci de cafenele, restaurante, pub-uri, hoteluri, tricouri și căni cu grafică specială pentru susţinători și voluntari), Asociaţia Timișoara Capitală Culturală Europeană le transmite timișorenilor date despre cele 3 etape pe care orașul le are de parcurs pentru a-și atinge acest obiectiv:
pregătirea dosarului de candidatură și depunerea lui la sfârșitul anului 2015 (dată estimativă);
etapa de evaluare și nominalizare pe lista scurtă (2016-2017) – o etapă în care va avea loc, pe lângă completarea dosarului, mobilizarea timișorenilor pentru susţinere;
• după nominalizarea ce va avea loc în anul 2017 urmează pregătirea anului cultural 2021, un an cultural unic și specific spiritului timișorean, de interes pentru toată Europa, din postura unei Capitale Culturale Europene.

Campania de Comunicare explică ce înseamnă acest program european și care sunt beneficiile pentru oraș și locuitorii lui, transmite încrederea că Timișoara are șansa să câștige competiţia și să devină orașul-ambasador pentru România în 2021.

Sloganurile care vor fi folosite în campanie sunt: Cultura unește comunitatea, Spiritul orașului suntem noi, Împreună revitalizăm orașul, E timpul să ne reinventăm, Orașul renaște prin cultură.

Începând cu 15 ianuarie 2014, timișorenii pot afla informaţiile din campania de comunicare pe site-ul proiectului timisoara2021.eu și pe pagina de facebook.com/timisoara2021eu. Pe aceleași platforme vor putea consulta și rezultatele studiului realizat de Universitatea de Vest Timișoara.

Aici puteţi consulta:
Prezentarea campaniei de comunicare
Prezentarea studiului de impact